Chapman

Chapman is een vorm van greensome (twee teamleden slaan dus in principe om en om), waarbij de partners van elk team hun bal afslaan en daarna voor de tweede slag de bal van hun partner spelen (A de bal van B, B die van A, C die van D en D die van C). Vervolgens kiezen de partners de bal waarmee zij samen doorspelen.
Stel dat speler A de tweede slag heeft gedaan, dan slaat speler B de derde, en zo verder om beurten tot de hole is uitgespeeld.
Strafslagen beïnvloeden de volgorde van spelen niet.

De score wordt genoteerd als bij strokeplay en de wedstrijd wordt gewonnen door het team met de laagste netto score.

De spelvorm is non qualifying
Playing handicap is 0,6 x de baanhandicap van de speler met de laagste Handicapindex + 0,4 x de baanhandicap van de speler met de hoogste handicap. Zie de greensome pagina voor een voorbeeld.

Spelvormen Maximum score, Stableford of gewoon Strokeplay.