Datum: 20-09-2024
Samenvatting notulen bestuursvergadering Valkenswaardse Golfclub augustus 2024.
Datum: 12 augustus 2024.
Opgemaakt door:Frits Baljet.
Aanwezig:Frank Smulders, Toon van den Berg, Peter Maathuis, Carien Baudewijns, Frans Schraven, Ton van Hees en Frits Baljet.
1. Opening en agenda: Voorzitter heet de aanwezigen welkom en opent de vergadering.
2. Notulen vorige vergadering: Opmerking t.a.v. de te vernieuwen website: op documentatie, waar nodig een revisiestatus vermelden. Verder akkoord en aldus vastgesteld.
3. Follow up notulen juli 2024 en ingekomen stukken:
- Mededelingen over de welkomscommissie waarvan alle leden per direct zijn afgetreden.
- Er zijn meldingen gedaan over vandalisme door jeugdigen op onze baan. Ton heeft dit opgenomen met vertegenwoordiger(s) van de gemeente. Bericht terug ontvangen en nadere info volgt.
4. Voorstel nieuwe golfbaan zoals ontworpen in 2011:
Er zijn tekeningen van dit ontwerp beschikbaar met een toelichting. Frank geeft een uiteenzetting over hoe dit dossier destijds is gelopen en afgesloten.
5. Werkgroep positionering VGC op “den Dries”:
Deze werkgroep is van start gegaan en streeft er naar om per december a.s. een rapport te presenteren waarin gedefinieerd is hoe wij onze rechtspositie gewaarborgd wensen te zien. Rapport wordt voorzien van onze wensen en de daarbij horende faciliteiten.
6. Standpunt wijzigen hole 9:
Het plan is om de afslag van deze hole 4 meter naar rechts te verplaatsen. Hiermee zijn we akkoord mits men die afslag dan ook 5 meter “naar achteren” positioneert. Daardoor wordt de hole langer dan 100 meter!
7. Overleg van het bestuur met de commissies:
Status: Marshalcommissie: afgerond.
Clubhuiscommissie ook afgerond, vz. clubhuiscommissie is akkoord. Wel dienen nog diverse taken te worden belegd! .
De volgende commissie die onderwerp van overleg wordt is de WECO.
Er wordt hierover een punt naar voren gebracht en wel de verstandhouding tussen bestuur en commissies. Hierop is uiteengezet hoe e.e.a. destijds verliep toen commissies en bestuur één of meerdere keren per jaar bijeen kwamen. Dat willen we niet meer.
Wel moeten we zorgen dat binnen de commissies de creativiteit voorhanden blijft en de rol van het bestuur zodanig is dat het functioneren van de commissies niet wordt belemmerd.
8. Zaken over de baan:
De voorzitter geeft aan dat er een vergadering van “den Dries” gepland is op 8 oktober a.s. Hij is dan zelf verhinderd. Er meldt zich een waarnemer.
9.Actiepunten:
71. Opruimen lockerroom
Is nog niet bevredigend opgelost. Wordt vervolgd.
79: Naleving regels etc.
Procedures zijn afgerond.
83: vervangen huidig IT systeem:
Per 1 oktober a.s. wordt een wijziging doorgevoerd. Onlinq gaat naar een aparte server.
Wellicht wordt daardoor de integratie met de website wat meer ingewikkeld.
85. Aanpassen MJOP.
Overzicht is opgesteld met een horizon tot en met 2033. Deze wordt nog besproken met de nieuwe voorzitter van de commissie TB, zodra deze bekend is.
10.Rondvraag:
Vanwege bemoeienis van een bank dient het adres van de vereniging bij de KvK te worden aangepast. De secretaris gaat dat uitvoeren.
Wat is de status van de deelname aan de seniorenmarkt? Het plan is opgesteld en de organisatie is geregeld.
Sluiting: Volgende vergadering op maandag 9 september 2024 om 13.30u in het clubhuis.