Procedure voor opzegging

Beëindiging van een lidmaatschap geschiedt per 31 december van enig jaar. Alleen bij overlijden wordt het lidmaatschap per direct beëindigd.

Onderstaande (vet weergegeven) tekst is afkomstig uit het Huishoudelijk Reglement (artikel 2):

Opzegging van een lidmaatschap door het lid dient schriftelijk of per mail te geschieden bij het secretariaat of de ledenadministratie en wel minimaal 4 weken vóór het einde van enig jaar.
Bij opzegging ná 4 december van enig jaar blijft de contributie voor het volgende kalenderjaar verschuldigd.

Onder schriftelijk opzeggen wordt ook begrepen het invullen en verzenden van het uitschrijfformulier op de website. U kunt hier klikken voor het uitschrijfformulier.

Uw opzegging wordt altijd door de ledenadministratie bevestigd.

De borg van uw clubkaart en fotobadge (bewijs van lidmaatschap) en een eventueel nog aanwezig bartegoed wordt naar u teruggestort mits:
– u de clubkaart en fotobadge inlevert binnen 6 maanden na einde lidmaatschap, dus vóór 1 juli van het jaar waarin u niet langer lid bent
– u bij de clubkaart een briefje voegt waarop u uw rekeningnummer (IBAN) en tenaamstelling vermeldt

U kunt de clubkaart inleveren bij het secretariaat (Postbus 916, 5550 AX  Valkenswaard) of bij de ledenadministratie (Touwslagerwei 10, 5551 SJ  Valkenswaard) of achterlaten in de brievenbus van het clubhuis.

Wanneer u niet binnen 6 maanden na uw opzegging uw clubkaart inlevert, wordt uw clubkaart als verloren beschouwd en uw eventuele bartegoed vervalt als donatie aan de vereniging (waarvoor bij voorbaat dank).